Algemeen coördinator

Cas-co is een ate­lier- en resi­den­tie­wer­king voor pro­fes­si­o­ne­le beel­den­de kun­ste­naars en per­for­mers, geves­tigd aan de Leuvense Vaartkom. De orga­ni­sa­tie beschikt over vijf­en­twin­tig kwa­li­ta­tie­ve en betaal­ba­re ate­liers, vijf resi­den­tie­plek­ken en ver­schil­len­de gedeel­de werk­plaat­sen. Ze huis­vest een dyna­mi­sche en soli­dai­re kun­ste­naars­com­mu­ni­ty. Naast ruim­te­lij­ke omka­de­ring, biedt Cas-co sinds haar oprich­ting in 2015 ver­schil­len­de vor­men van prak­tijk­on­der­steu­ning of ​‘sup­port’, die peer-to-peer uit­wis­se­ling, expe­ri­ment, zelf­or­ga­ni­sa­tie en samen­wer­king cen­traal stelt. De wer­king host ver­schil­len­de tij­de­lij­ke resi­den­tie­tra­jec­ten, al dan niet in samen­wer­king met part­ners M en 30CC. De resi­den­ties ver­bon­den aan het in-hou­se plat­form Off the Grid mon­den uit in een uit­ge­breid publiek (presentatie)programma. Tot slot onder­houdt Cas-co ver­schil­len­de samen­wer­kin­gen met part­ners in Leuven, België en het bui­ten­land om kan­sen voor mobi­li­teit, ken­nis­de­ling, prak­tijk­ont­wik­ke­ling en pre­sen­ta­tie bin­nen het bre­de eco­sys­teem te genereren.

  • Cas-co, Leuven
  • Type: Deeltijds
  • Deadline: 5/1/2025

Over deze job

Taken

  • Representatie & partnerships

    • Je bent het eerste aanspreekpunt van het bestuur, betrokken overheden en subsidiënten.
    • Je zorgt voor organisatorische afstemming met structurele partners zoals 30CC, M, maakleerplek, STUK en UFO.
    • Je vertegenwoordigt de werking op diverse platforms zoals UFO, oko, en het Leuvens kunstenoverleg.
  • Zakelijk management, administratie & financiering

    • Je volgt de (jaar)budgetten op en beheert het financiële beslissingskader.
    • Je voert de boekhouding, inclusief het uitschrijven van facturen en uitvoeren van betalingen.
    • Je werkt aan een gezonde financieringsmix en zoekt actief naar nieuwe financieringsbronnen en businessmodellen.
    • Je bent verantwoordelijk voor de loonadministratie.
  • Personeel, HR & organogram

    • Je bent het aanspreekpunt binnen het team voor personele zaken en HR.
    • Je creëert samen met het team een stimulerende en warme werkomgeving met passende overlegstructuren en duidelijke task flows.
  • Community & Support

    • Je organiseert de jaarlijkse open call voor nieuwe atelier-residenten en de bijhorende selectieprocedure.
    • Je zorgt voor een vlotte doorstroming van informatie, betrokkenheid en ownership binnen de community.
    • Je ontwerpt samen met de programmagroep het ‘support’-programma, zoals talks, studio visits, masterclasses en extracurriculaire uitstappen.
  • Projectmanagement & opportuniteiten

    • Je bent samen met het team verantwoordelijk voor de organisatie van evenementen zoals Atelier in Beeld, Open Monumentendagen en het tweejaarlijkse stadsfestival.
    • Je zoekt samen met de community naar manieren om de werking te verbeteren en vernieuwen.
    • Je krijgt de ruimte om nieuwe initiatieven te bedenken en mee vorm te geven.
  • Communicatie

    • Je verzamelt waardevolle en creatieve content vanuit je betrokkenheid bij de werking.
    • Je draagt bij aan de redactie van items op de website, sociale media en de maandelijkse nieuwsbrief.
  • Infrastructuur & duurzame huisvesting

    • Je onderhoudt contact en volgt contractuele afspraken op met locatie-eigenaars, huurders en stakeholders.
    • Je begeleidt – in samenwerking met de productiecoördinator – grotere technisch-infrastructurele ingrepen.
    • Je onderzoekt mogelijkheden voor ruimtelijke uitbreiding of tijdelijke invulling van leegstand.
    • Je stimuleert de zoektocht naar een duurzame huisvestingssituatie.

Bijkomende info

Gepost op 2024-12-02