Boekhoudkundig en administratief medewerker

Gallery Sofie Van de Velde, met twee locaties in Antwerpen, staat voor ondernemerschap in kunst. Door deel te nemen aan verschillende kunstbeurzen en het organiseren van verscheidene tentoonstellingen, focust de galerij op de representatie van kunstenaars met een sterk internationaal netwerk. Sofie Van de Velde’s filosofie draait rond samenwerken en het delen van opportuniteiten. Daarmee keert ze zich af van het conventionele, concurrerende galerijmodel. Vanuit haar ervaring kiest Sofie Van de Velde ervoor om moderne kunst te verbinden met hedendaagse en te zoeken naar de relatie hiertussen.

  • Gallery Sofie Van de Velde/Sharing Art, Antwerpen
  • Type: Deeltijds
  • Deadline: 15/12/2024

Over deze job

Sharing Art is de overkoepelende organisatie van Gallery Sofie Van de Velde, een galerie in Antwerpen (Nieuw Zuid) die zich toelegt op de actieve ondersteuning en promotie van kunstenaars, met jaarlijks 8 tentoonstellingen. Ons team van Sharing Art bestaat uit ongeveer 8 vaste medewerkers en freelancers.

Voor de boekhouding en administratieve ondersteuning zoeken wij een nauwkeurige en proactieve collega met affiniteit voor de kunstsector. In deze rol werk je nauw samen met het team van Sharing Art – Gallery Sofie Van de Velde.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Opmaken van facturen in ons systeem (Artlogic).
  • Inboeken van facturen en voorbereiden van bankbetalingen.
  • Bijhouden van verkochte kunstwerken voor kunstenaars en het Margeregister.
  • Voorbereiden van jaarrekeningen en balansen.
  • Contact onderhouden met kunstenaars en klanten.
  • Ondersteunen van het team bij vragen over marge en verkoop.
  • Verzenden van facturen naar klanten en bevestigen van ontvangst van betalingen.
  • Informeren van klanten over de levering, inclusief het delen van contactgegevens van onze aanbevolen logistieke partner wanneer nodig.
  • Mee onderhouden van het overzicht van leveringen en installaties van kunstwerken bij klanten.
  • Uitvoeren van administratieve taken, zoals data uit ons CRM-systeem (ArtLogic) en Exact software omzetten naar overzichtelijke interne analyses.
  • Aankoopfacturen toewijzen aan grootboekrekeningen en projecten.
  • Budgetplannen opstellen en samen met het team bewaken.
  • Wekelijkse rapportage aan het team en management over financiële trends.

Jouw profiel:

  • Je bent communicatief en werkt graag samen.
  • Nauwkeurigheid en zelfstandigheid zijn jouw sterke punten.
  • Je hebt een diploma boekhouden (graduaat, A2 niveau) met minstens 5 jaar ervaring, of gelijkwaardige ervaring.
  • Affiniteit met de cultuursector is een grote meerwaarde.
  • Ervaring met analytische boekhouding is een pluspunt.
  • Uitstekende kennis van Excel is vereist; kennis van Lyanthe, Silverfin en Exact is een voordeel.
  • Talenkennis: Nederlands en Engels, Frans is een pluspunt.

Jobgerelateerde competenties:

  • Kennis van margeregeling en BTW-tarieven is een pre.
  • Ervaring met douaneformaliteiten is een pluspunt.
  • Opvolgen van budgetten, algemene kosten en facturen.
  • Nauwe samenwerking met ons boekhoudkantoor (Moore) en voorbereiding van de maandelijkse aangifte.

Persoonsgebonden competenties:

  • Zelfstandigheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Klantgerichtheid
  • Nauwkeurigheid
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Resultaatgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Teamgericht, met respect voor kunstenaars en collega’s

Wat bieden wij?

  • Een inspirerend team dat samenwerkt aan de carrières van kunstenaars.
  • Maaltijdcheques
  • DKV-verzekering
  • Competitief salaris
  • Mogelijkheden voor professionele groei
  • Direct een vast contract

Bijkomende info

  • Stuur je CV en motivatie naar jobs(a)sharingart.be of naar dewi(a)sharingart.be

Gepost op 2024-11-14