Medewerker marketing en communicatie

Samen met organisaties in cultuur, media en overheid zet meemoo zijn schouders onder de zorg voor en het gebruik van hun (digitaal) archief. Concreet digitaliseren en archiveren we Vlaams archiefmateriaal voor 180 organisaties en ontsluiten het voor verschillende doelgroepen. Daarnaast ondersteunen we organisaties en kunstenaars met raad en daad, via kennisplatformen, samenwerking in projecten en het beantwoorden van praktijkvragen. Meemoo bestaat op dit moment uit meer dan 65 medewerkers en is gevestigd in Gent. Op hetarchief.be openen we een schatkamer aan digitaal erfgoed voor onderzoekers, mediamakers, creatievelingen en meer. Vandaag maken we er al 2 miljoen items uit de archieven van ruim 140 Vlaamse organisaties vindbaar en doorzoekbaar, en voor de toekomst hebben we nog meer in petto.

  • meemoo, Gent
  • Type: Voltijds
  • Deadline: 1/12/2024

Over deze job

  • Samen met je collega’s sta je in voor de communicatie over hetarchief.be. Concreet:
    • Je creëert content om gebruikers van hetarchief.be en de organisaties die er materiaal aanbieden vlot aan de slag te helpen met het platform.
    • Bij nieuwe platformontwikkelingen zet je geautomatiseerde flows op poten en zorg je ervoor dat die blijven flowen zoals het moet. Je schrijft bijvoorbeeld e-mails die gerichte doelgroepen op precies het juiste moment bereiken.
    • Je gebruikt je talenkennis om vertalingen van het Nederlands naar het Engels – en in de toekomst mogelijk ook naar andere talen – op te volgen.
    • Je publiceert zelf content op onze webplatformen en activeert andere organisaties om mee te communiceren over onze initiatieven.
    • Je verzamelt informatie zodat je gebruikers en aanbieders met vragen over hetarchief.be vlot en onderbouwd op weg kan helpen.
    • Wanneer er ruimte is, kom je ook onze andere platformen tegemoet op het vlak van marketing en communicatie.
    • Je helpt hetarchief.be te optimaliseren door nieuwe ontwikkelingen uit te testen door jouw communicatiebril. Ruimte voor verbetering gespot? Jij weet dit helder door te briefen.
  • Heb je kaas gegeten van data en digitale marketing, dan schakelen we je graag ook in om:
    • Meetindicatoren te bedenken en te monitoren om de prestaties van hetarchief.be te verbeteren.
    • SEO-optimalisaties en -controles uit te voeren, zowel op inhoudelijk als platformtechnisch vlak.
    • In de analytics van hetarchief.be te duiken en hierover, samen met onze functioneel analist, in gesprek te gaan met de consultants die deze dashboards uitbouwen.
    • In te zetten op growth marketing om nieuwe gebruikers aan te trekken.
    • Mee te denken over conversie-optimalisatie en het pad dat gebruikers afleggen op hetarchief.be. Vinden ze wat ze moeten vinden op het platform? Waar haken ze af, waar ondervinden ze problemen? Jij verwerft inzichten én broedt op oplossingen.

Bijkomende info

Gepost op 2024-10-28