Stagiair in communicatie – festivalondersteuning

Passa Porta is het internationale literatuurhuis in hartje Brussel, een unieke en meertalige werk- en ontmoetingsplaats voor literaire makers en lezers. Passa Porta laat een breed publiek kennismaken met Belgische en internationale schrijvers, hun ideeën en verhalen. Elke twee jaar nodigt Passa Porta een honderdtal auteurs, denkers en kunstenaars van verschillende nationaliteiten en talen uit om hun liefde voor woorden te delen met lezers, de wereld in vraag te stellen en de Belgische en internationale literatuur te vieren in het hart van Brussel.

  • Passa Porta, Brussel
  • Type: Stage
  • Deadline: 30/11/2024

Over deze job

Passa Porta zoekt een enthousiaste stagiair in communicatie voor de tiende editie van
het Passa Porta Festival dat plaatsvindt van 27 tot 30 maart 2025. Als stagiair draag je bij aan
de zichtbaarheid en het succes van dit evenement.

  • Je voert de communicatiestrategie uit volgens de doelstellingen van het festival.
  • Je werkt samen met onze communicatieverantwoordelijke en community manager, en zorgt samen voor een heldere meertalige communicatie voor het literatuurhuis.

Sociale media

  • Je creëert content voor onze social media-kanalen (Instagram, Facebook, LinkedIn).
  • Je gaat in interactie met ons online publiek, beantwoordt vragen en stimuleert discussies.
  • Je weet hoe je publieke aandacht en betrokkenheid kunt genereren via communicatieacties, promotiecampagnes en betaalde onlineadvertenties.
  • Je identificeert nieuwe, interessante gemeenschappen en helpt de relaties met onze doelgroepen en culturele partners te versterken.

Website

  • Je volgt de online planning en zorgt voor de tijdige aanlevering van visuals, teksten, logo’s.
  • Je bent betrokken bij het online plaatsen van evenementen en partners.

Multimedia-content

  • Je creëert content tijdens evenementen zoals foto’s en video’s.

Analyse en rapportage

  • Je maakt rapporten over communicatieactiviteiten en hun impact.

Wie ben jij?

  • Je bent een student in communicatie.
  • Je bent een digitale krak en helemaal mee met sociale media. Je houdt de vinger aan de pols van online tendensen.
  • Je weet hoe je moet communiceren op sociale media, zowel qua taal als tone of voice, en hebt een vlotte, enthousiaste schrijfstijl.
  • Je weet de interesse te wekken van diverse communities.
  • Je kunt communiceren in drie talen (NL, FR, EN).
  • Je werkt graag en goed samen, maar bent ook heel zelfstandig en staat op je strepen als er deadlines moeten worden gehaald.
  • Je bent gemotiveerd om deel uit te maken van een literair huis.

Bijkomende info

Gepost op 2024-10-22