Digital project officer
Het Paleis voor Schone Kunsten (Bozar) is een toonaangevend cultuurhuis in het hart van Europa. Een multidisciplinair programma van tentoonstellingen, concerten, film, podiumkunsten, literatuur en conferenties koppelt het culturele erfgoed aan creatie, en wereldculturen aan de artistieke actualiteit in ons land. De missie van het Team Digital in ons departement Marketing & Communicatie is onze digitale communicatiestrategieën te versterken en de betrokkenheid van het publiek te maximaliseren door het gebruik van interne data.
- Bozar, Brussel
- Type: Voltijds
- Deadline: 13/4/2025
Over deze job
Als Digital Project Officer speel je een cruciale rol in het succes van de digitale projecten van het team, waarvoor je een combinatie van technische, management- en communicatieve vaardigheden nodig hebt. Je werkt samen met de marketing-, ticketing-, data- en IT-teams van Bozar.
Management en optimalisatie van e-mailmarketingcampagnes:
- Je ontwerpt, configureert en optimaliseert e-mailcampagnes voor de verschillende doelgroepen van Bozar (toeschouwers, abonnees, partners, beschermleden).
- Je automatiseert campagnes op basis van Customer Journeys en hun betrokkenheid (newsletters, ticketing reminders, loyaliteitscampagnes).
- Je definieert en implementeert geavanceerde segmentatiestrategieën op basis van CRM- en ticketingdata en ERP.
- Je zorgt voor de technische optimalisatie van e-mailcampagnes om ervoor te zorgen dat ze deliverable zijn en voldoen aan de normen voor beveiliging en gegevensbescherming (e-mailauthenticatie, spamfiltering, GDPR). Je werkt samen met IT om technische parameters in te stellen en te beheren.
- Je voert A/B-tests uit om de resultaten te verbeteren (openingspercentages, doorklikpercentages, conversies).
Gebruik en structurering van interne data:
- Je bent verantwoordelijk voor het integreren van data uit interne systemen (CRM, ticketing, website) in marketingcampagnes.
- Je beheert en structureert databases van klanten om de kwaliteit van informatie te garanderen en segmentering te optimaliseren.
- Je stelt geautomatiseerde dataflows op tussen de platforms die worden gebruikt voor e-mailing, ticketing en contactmanagement.
- Je ontwikkelt scoring- en gedragsanalysemodellen om de targeting te verfijnen en de gebruikerservaring te verbeteren.
Monitoring en rapportage van resultaten:
- Je maakt analytische dashboards om de impact van e-mailcampagnes en digitale interacties te monitoren.
- Je stelt gedetailleerde analyses op van KPI’s: openingspercentages, conversiepercentages, doelgroepsegmentatie, ROI van campagnes.
- Je identificeert trends en formuleert aanbevelingen op basis van de analyse van het gebruikersgedrag.
- Je zorgt ervoor dat de resultaten voortdurend verbeteren aan de hand van de inzichten die je uit de verzamelde gegevens haalt.
- Je analyseert de trends op het gebied van verbruik en betrokkenheid aan de hand van CRM-, ERP- en ticketingsdata.
Coördinatie van digitale tools en projectbeheer:
- Je stuurt de projecten voor integratie en ontwikkeling van digitale tools gelinkt aan het management van e-mailcampagnes en gegevens aan.
- Je staat in voor het synchroniseren van de verschillende platforms voor een soepele interactie met het doelpubliek.
- Je werkt in Agile/Scrum-modus om een efficiënte projectmonitoring en voortdurende verbetering van tools te garanderen.
- Je werkt samen met interne teams en serviceproviders om ervoor te zorgen dat systemen op elkaar afgestemd zijn.
Digital Performance:
- Je werkt mee aan de voorbereiding en uitvoering van de Digital Roadmap-strategie.
- Je ontwikkelt digitale volwassenheid door strategieën en tools in te voeren om de digitale transformatie te versterken en het gebruik van gegevens te optimaliseren.
- Je optimaliseert de Net Promoter Score (NPS).
- Je versterkt de digitale zichtbaarheid (SEO).
- Je ontwerpt en rolt een A/B-teststrategie uit.
- Je zorgt voor continue verbetering van de gebruikerservaring (UX).
- Je optimaliseert en implementeert Customer Journeys.
Jouw Profiel
- Je hebt een Bachelor- of Masterdiploma in IT en ten minste 5 jaar professionele ervaring in het managen van e-mailcampagnes en het gebruik van interne data.
- Je hebt relevante professionele ervaring in een omgeving die het beheer van complexe gegevens vereist (CRM, ticketing, ERP, etc.).
- Je beschikt over sterke analytische competenties en denkt gestructureerd en pragmatisch.
- Je kunt meerdere projecten tegelijk managen met respect voor deadlines.
- Je bent een early adopter, houdt van innovatie en volgt web-, sociale netwerk- en e-mailtechnieken voor groeimarketing nauwgezet. Je zoekt naar nieuwe ideeën en creatieve oplossingen om processen en resultaten te verbeteren.
- Je bent een teamplayer die graag kennis deelt met collega’s.
- Je hebt een vlotte kennis van het Nederlands en Engels en beschikt over minstens een passieve kennis van het Frans.
Ons Aanbod
- Een uitdagende, heel gevarieerde job in een culturele omgeving in een jong en dynamisch team.
- Een voltijds contract van onbepaalde duur, met glijdend uurrooster.
- Maaltijdcheques.
- Een groepsverzekering.
- Een hospitalisatieverzekering na 6 maanden.
- 100% vergoeding van het woon-werkverkeer met openbaar vervoer.
- In het systeem van de functieclassificatie van het Paleis voor Schone Kunsten wordt deze functie benoemd als “Digital Officer”. Deze functie bevindt zich in Klasse 5.
Bijkomende info
- Stuur je CV en motivatiebrief naar Bozar, Edwin Udding – HR Coordinator, Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel, Tel: 02/507.82.67, Email: jobs(a)bozar.be.
- Bozar staat open voor de diversiteit van de kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap. Bozar streeft ernaar de diversiteit van Brussel te weerspiegelen in zowel ons personeel als onze bezoekers. Het is het beleid en de praktijk van Bozar als een werkgever, om gelijke kansen te bieden in alle aspecten van de werkgelegenheid door het verbieden van elke vorm van discriminatie.
Gepost op 2025-03-19