Directeur
Tijdens het huidige schooljaar volgen ca. 760 leerlingen les in de studierichting muziek, woord en dans en ca. 640 in de studierichting Beeldende en audiovisuele kunst. Het huidige lerarenkorps van de academies bestaat uit een 55-tal leerkrachten, aangevuld met 4 deeltijdse administratieve medewerkers en 1 multifunctioneel medewerker.
- Kunstacademie Poperinge, Poperinge
- Type: Voltijds
- Deadline: 10/4/2025
Over deze job
Je behartigt je eindverantwoordelijkheden steeds binnen het geheel van de kunstacademie en in nauwe samenwerking met je collega-directeur. Je zorgt samen met de collega’s voor een goed werkklimaat en een vlotte samenwerking:
- Efficiënt en doelgericht leiding nemen in de onderwijsinstelling. Instaan voor de optimale werking ervan met het oog op het behalen van de doelstellingen conform het artistiek-pedagogisch project, de leerplannen en de schoolwerkplannen.
- Voorbereiden, adviseren en uitvoeren van het gemeentelijk onderwijsbeleid voor wat betreft het deeltijds kunstonderwijs;
- Uitvoering geven aan de reglementaire bepalingen opgelegd aan de onderwijsinstellingen. De kwaliteit bewaken binnen de 5 domeinen en de onderwijsinstelling, de kunstacademie, in het algemeen.
- Het beleidsvoerend vermogen van de onderwijsinstelling verhogen. De eindverantwoordelijkheid dragen op personeels-, organisatorisch en beleidsvoorbereidend vlak.
- Instaan voor de promotie van de academie die moet kaderen binnen het beleid van de kunstacademie en de stad. Het positief imago van de academie stimuleren en daartoe de nodige stappen/acties nemen.
- Instaan voor de optimale werking van de academie met het oog op het behalen van de doelstellingen conform het artistiek-pedagogisch project, de leerplannen en de schoolwerkplannen.
- Rekening houden met het pedagogische geheel waarbinnen deeltijds kunstonderwijs wordt georganiseerd en dat bestaat uit de studierichtingen beeldende en audiovisuele kunsten, muziek, dans, woordkunst-drama en domeinoverschrijdende initiatie. Deze organisatiestructuur heeft tot doel de domein- en vakoverschrijdende samenwerking met meerdere domeinen, opleidingen en studierichtingen te stimuleren.
Bijkomende info
Gepost op 2025-03-07