Communicatiemedewerker - copywriting & pers

De Grote Post is het cultuurhuis aan zee waar artiesten en publiek elkaar ontmoeten, makers en denkers elkaar inspireren. Waar een publiek kan proeven van voorstellingen en interventies die doen nadenken, tussen de ribben porren, empathie losweken, verbeelding prikkelen… Waar vrijwilligers, medewerkers en makers hun talenten kunnen ontwikkelen. Waar verenigingen thuiskomen en bedrijven ondersteund worden om hun events in deze erfgoedarchitectuur te laten schitteren. De Grote Post zoekt verbinding vanuit verwondering. De werking wordt mogelijk gemaakt door een enthousiaste ploeg van acht teams, een coördinatieteam en een algemeen coördinator.

  • De Grote Post, Oostende
  • Type: Deeltijds
  • Deadline: 5/11/2024

Over deze job

  • Copywriting
    • Je kan in een vingerknip wervende en informerende teksten schrijven. Je kan je inleven in verschillende publieken en experimenteert daarbij graag en doordacht met vorm, inhoud en distributiekanalen. Je schrijft voor stakeholders, pers, het brede publiek en specifieke doelgroepen. En levert input voor de communicatiekanalen van de stad en partners.
    • Je fleurt op wanneer je creatieve copy mag schrijven en campagneslogans kan bedenken.
    • Je voelt aan welk kanaal (website, social media, nieuwsbrieven, folders, magazine …) welke boodschap en aanpak vraagt. Je denkt daarbij in heldere formats, verschillende vormen van storytelling en bedenkt eigenzinnige insteken geënt op onze tone of voice. Je maakt niet alleen eigen content, maar gaat ook aan de slag met de input en teksten van samenwerkingspartners.
    • Ook beleidsteksten (jaarverslag, impactrapportage …) zijn bij jou in goeie handen. Je maakt in een heldere taal onze impact tastbaar. Je bent gebeten door impactrapportage en -storytelling om mee het verhaal van De Grote Post onder de aandacht te brengen.
    • Je doet doorlopend tekstcorrecties op de website, wanneer je nieuwe input van gezelschappen, uitvoerders ontvangt.
  • Doelgroepencommunicatie
    • Wanneer je nadenkt over publiekswerving, durf je stakeholders in verschillende sectoren aan te spreken – om in het licht van interesses en talenten verschillende doelgroepen bij het verhaal van De Grote Post te betrekken. Ook daar vind je de juiste woorden en denk je vanuit de ontvanger.
    • Daarnaast ben je mee verantwoordelijk voor het aansturen van een team vrijwilligers om ervoor te zorgen dat het drukwerk op de juiste plekken terechtkomt.
  • Pers & PR
    • Je maakt persberichten op en denkt na over de verspreiding (wervend en gericht).
    • Je hebt of bouwt een persoonlijk netwerk van journalisten en persrelaties op. Je schrijft en stuurt persteksten voor gerichte projecten en initiatieven – maar zoekt ook doorheen het jaar naar manieren om wie we zijn en wat we betekenen, uit te dragen in media.
    • Je gaat op zoek naar creatieve insteken om pers aan te spreken en werkt proactief om ons verhaal zichtbaarheid te geven. Je houdt goed bij waar en hoe onze werking in de media verscheen – en gebruikt dat overzicht als input voor impactrapportage en om gestructureerd die contacten te onderhouden.
    • Je volgt mediapartnerships op en zoekt samenwerkingen die de verschillende deelaspecten van de werking in het licht zetten.

Bijkomende info

Gepost op 2024-10-17